Die Kartensuche benötigt keine Registrierung, aber für die Nutzung des Deckbauers ist eine Registrierung notwenig.

























Goldkosten:
Stärke:
Einfluss:
Einkommen/Einkommensboni:
Initiative/Initiativeboni:
Schadenswert:


136 unterschiedliche Karten.
Neutral
Aaskrähe (Carrion Bird)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Militärschlag

Rabe. Kreatur.

Heimlich.

Reaktion: Nachdem du eine Herausforderung gewonnen hast, an der Aaskrähe teilgenommen hat, mische eine beliebige Anzahl Rabe-Karten aus deinem Ablagestapel oder 1 Karte mit einem aufgedruckten Rabe-Attribut aus dem Spiel zurück in die Nachziehstapel ihrer Besitzer. (Kann nicht aufgehoben werden.)


Raven. Creature.

Stealth.

Response: After you win a challenge in which Carrion Bird participated, shuffle any number of Raven cards from your discard pile, or one card with the printed Raven trait from play, back into their owner's decks. (Cannot be canceled.)

Errata/FAQ

3x 016 in Das Lied des Sommers (A Song of Summer)
3x 035 in Die Winde des Winters (The Winds of Winter)

 

Neutral
* Alleras (Alleras)
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Intrige Machtkampf

Citadel.

Keine Zusätze.

Falls du keine Agenda verwendest, erhält Alleras: "Reaktion: Nachdem ein Gegenspieler, der eine Agenda verwendet, eine Herausforderung als Angreifer gegen dich gewonnen hat, benenne einen Herausforderungstyp. Dieser Spieler kann bis zum Ende der Phase während einer Herausforderung dieses Typs keine Angreifer oder Verteidiger benennen. (Nur 1 Mal pro Phase.)


Citadel.

No attachments.

If you are not running an agenda, Alleras gains: "Response: After an opponent running an agenda wins a challenge as the attacker against you, name a challenge type. That player cannot declare attackers or defenders during that challenge type until the end of the phase. (Limit once per phase.)"


3x 113 in Geheime Pläne (A Hidden Agenda)

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag



(nicht auf deutsch erhältlich)


Brotherhood.

Deadly.

If you have no power on your House card, Anguy the Archer gains: "Response: After an opponent's character is killed, Anguy the Archer claims 1 power (limit 3 per phase)."


3x 117 in Dreadfort Betrayal

 

Neutral
* Aurane Waters (Aurane Waters)
Charakter (Character)
3Goldkosten   2Stärke   IntrigeFlotten-Herausforderungsverstärkung MachtkampfFlotten-Herausforderungsverstärkung

Meister der Schiffe.

Wenn du mehr als 1 Gegenspieler hast und Aurane Waters getötet oder aus dem Spiel abgelegt würde, lege ihn stattdessen zu den Titelkarten (nur 1 Mal pro Satz Titelkarten). Als Titel erhält Aurane Waters: "Benenne einmal pro Runde ein Herausforderungssymbol. Alle von dir kontrollierten, einzigartigen Charaktere erhalten, wenn möglich, bis zum Ende der Phase eine Naval-Verstärkung für dieses Symbol."


Master of Ships.

If you have more than 1 opponent and Aurane Waters would be killed or discarded from play, instead Aurane Waters is added to the title pool (limit 1 per title pool). As a Title, Aurane Waters gains: "Once per round name a challenge icon. Until the end of the phase, unique characters you control gain a Naval enhancement on that icon, if able."


3x 100 in Auf Befehl des Kapitäns (The Captain's Command)

 

Neutral
* Benjen Stark (Benjen Stark)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf

Nachtwache.

Heimlich.

Nachdem Benjen Stark getötet worden ist, müssen alle Spieler ihre Totenstapel zurück in ihre Nachziehstapel mischen.


Night's Watch.

Stealth.

After Benjen Stark is killed, all players must shuffle their dead piles back into their decks.


1x 135 in Game of Thrones: Der Eiserne Thron LCG Grundspiel (A Game of Thrones LCG Core Set)

 

Neutral
Berater der Krone (Advisor to the Crown)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Machtkampf

Maester.

Einfluss 2


Maester.

Influence 2


3x 039 in Die Königin der Drachen (Queen of Dragons)

 

Neutral
Berater von Oldtown (Oldtown Advisor)
Charakter (Character)
3Goldkosten   2Stärke   Intrige Machtkampf

Maester. Haus Hightower.

Falls Berater von Oldtown mindestens 2 Kette-Zusätze hat, erhält er:

"Reaktion: Beuge Berater von Oldtown, um die Effekte einer Ereigniskarte, die gerade gespielt wurde, aufzuheben."

Gelehrter


Maester. House Hightower.

If Oldtown Advisor has at least 2 Chain attachments attached, it gains:

"Response: Kneel Oldtown Advisor to cancel the effects of an event card just played."

Learned


3x 013 in Die Pforten der Citadel (Gates of the Citadel)

 

Neutral
Charakter (Character)
4Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Intrige Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Brotherhood. Knight.

Renown.

If you have no power on your House card, Beric Dondarrion cannot be killed or discarded from play.


3x 017 in Illyrio's Gift

 

Neutral
* Bronze Yohn Royce (Bronze Yohn Royce)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf

House Arryn. Lord.

Ruhmreich.

Reaktion: Nachdem eine Burg-Strategiekarte in deinem Stapel der benutzten Strategiekarten platziert worden ist, wähle und lege 1 Machtpunkt von einem Charakter ab.


House Arryn. Lord.

Renown.

Response: After a Castle plot card is placed in your used pile, choose and discard 1 power from a character.


3x 097 in Haus der Krallen (House of Talons)

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch.

No attachments.

Any Phase: Kneel Builder of the Watch to return the top 2 cards of your discard pile to the bottom of your deck. Then, your opponent may shuffle your deck.


3x 053 in A Sword in the Darkness

 

Neutral
Charakter (Character)
4Goldkosten   4Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


The North.

Coldhands cannot be killed.

Coldhands gains the benefit of any The North agenda being run (as if he had the Night's Watch and Wildling traits).

Coldhands must participate in the first challenge initiated for which he is eligible each round.


3x 101 in Return of the Others

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   5Stärke   Intrige



(nicht auf deutsch erhältlich)


Wildling. Ally.

If you lose a challenge in which Craster participated, the winning opponent draws 2 cards.


3x 017 in Wolves of the North

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   3Stärke   Militärschlag



(nicht auf deutsch erhältlich)


Wildling. Army.

If you win an unopposed challenge in which Crow Killers participated, discard them from play.


3x 057 in A Sword in the Darkness

 

Neutral
Das Konklave (The Conclave)
Charakter (Character)
5Goldkosten   5Stärke   Intrige Machtkampf

Maester. Konklave.

Reduziere die Kosten, um Das Konklave zu spielen, um 1 für jeden Maester-Charakter, den du kontrollierst.

Reaktion: Nachdem Das Konklave als Angreifer oder Verteidiger deklariert worden ist, erhält sie bis zum Ende der Phase (wähle 1) Heimlich, Ruhmreich, oder Tödlich.

Gelehrter

Eingeschränkt für Buhurt-Turniere.

Maester. Conclave.

Reduce the cost to play The Conclave by 1 for each Maester character you control.

Response: After The Conclave is declared as an attacker or defender, until the end of the phase it gains (choose 1) Stealth, Renown, or Deadly.

Learned

Restricted for tournament melee.

3x 057 in Vom Konklave berufen (Called by the Conclave)

 

Neutral
Charakter (Character)
7Goldkosten   8Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch. Army.

No attachments except Weapon. Deadly.

Reduce the cost to play Defenders of The North by 1 for each The North agenda you are running.

War


3x 093 in A King in the North

 

Neutral
* Denys Mallister (Denys Mallister)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf

Nachtwache.

Keine Zusätze.

Jederzeit: Beuge 1 Einfluss, um 1 Nachtwache-Charakter zu wählen. Dieser erhält bis zum Ende der Phase +1 Stärke.


Night's Watch.

No attachments.

Any Phase: Kneel 1 influence to choose 1 Night's Watch character. Until the end of the phase, that character gets +1 STR.


3x 048 in Die Prinzen der Sonne (Princes of the Sun)

 

Neutral
* Der Flickenprinz (The Tattered Prince)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Intrige Machtkampf

Lord. Söldner. Verräter.

Wenn der Flickenprinz getötet würde, lege ihn stattdessen als einzige Agenda an deine Hauskarte an. Sie hat den Text: "Ignoriere sämtliche Goldstrafen wenn du nicht zum Haus gehörige Söldner-Charaktere ausspielst. Die Kosten des ersten Söldner-Charakters, den du in jeder Runde ausspielst, werden um 1 reduziert."


Lord. Mercenary. Traitor.

If The Tattered Prince would be killed, instead attach him to your House card as your only agenda with the text: "Ignore all gold penalties when playing ot-of-House Mercenary characters. Lower the cost of the first Mercenary character you play each round by 1."


3x 117 in Am Ende der Reise (A Journey's End)

 

Neutral
* Der Hohe Septon (High Septon)
Charakter (Character)
4Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf

Septon.

Immun gegen ausgelöste Effekte.

Wenn der Hohe Septon getötet werden würde, lege ihn stattdessen unter deinen Nachziehstapel und beanspruche 2 Machtpunkte für dein Haus.

Geweihter


Septon.

Immune to triggered effects.

If High Septon would be killed, instead put it on the bottom of your deck and claim 2 power for your House.

Holy


3x 037 in Die Löwen des Felsens (Lions of the Rock)

 

Neutral
* Der Ritter der Blumen (Knight of Flowers)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag

Ritter. Königsgarde.

Keine Zusätze.

Zu Beginn der Herrschaft-Phase beansprucht der Ritter der Blumen 1 Machtpunkt, wenn er aufrecht steht.


Knight. Kingsguard.

No attachments.

At the beginning of the dominance phase, Knight of Flowers claims 1 power if he is standing.


1x 147 in Game of Thrones: Der Eiserne Thron LCG Grundspiel (A Game of Thrones LCG Core Set)

 

Neutral
* Die Irre Maus (The Mad Mouse)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag

Fahnenflüchtig.

Tödlich.

Reaktion: Nachdem du Die Irre Maus von deiner Hand gespielt hast, wähle einen Charakter eines Gegenspielers. Falls dieser Charakter vor dem Ende der nächsten Herausforderung-Phase stirbt und sich Die Irre Maus immer noch im Spiel befindet, beansprucht sie 3 Machtpunkte.


Fugitive.

Deadly.

Response: After you play The Mad Mouse from your hand, choose an opponent's character. If that character dies before the end of the next challenge phase and The Mad Mouse is still in play. The Mad Mouse claims 3 power.


3x 093 in Die Maske des Erzmaesters (Mask of the Archmaester)

 

Neutral
Charakter (Character)
s0Goldkosten   1Stärke   Intrige Machtkampf

Verbündeter.

Für jeden Charakter in deinem Totenstapel erhält Die Schweigenden Schwestern +1 Stärke.

Schatten


Ally.

Silent Sisters gets +1 STR for each character in your dead pile.

Shadow


3x 044 in Die Könige der See (Kings of the Sea)

 

Neutral
Diener des Götterhains (Godswood Attendant)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf

Verbündeter.

Reaktion: Wenn du eine Herausforderung gewinnst, an der Diener des Götterhains teilgenommen hat, schau dir die oberste Karte des Nachziehstapels eines beliebigen Spielers an. Dann kannst du sie entweder zurücklegen oder ablegen.

Geweihter


Ally.

Response: After you win a challenge in which Godswood Attendant participated, look at the top card of any player's deck. Then, you may discard that card or put it back on top of its owner's deck.

Holy


3x 047 in Die Könige der See (Kings of the Sea)

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   1Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch.

No attachments.

Increase your draw cap by 1 for each The North agenda you are running.

Learned


3x 073 in The Wildling Horde

 

Neutral
Ehemaliger Sieger (Former Champion)
Charakter (Character)
3Goldkosten   5Stärke   Militärschlag

Ritter.

Ruhmreich. Für jeden Machtpunkt, der auf ihm liegt, erhält Ehemaliger Sieger -2 Stärke.

Solange er 3 oder weniger Stärke hat, erhält Ehemaliger Sieger ein Machtkampf-Symbol und Tödlich.

Solange er 1 oder weniger Stärke hat, erhält Ehemaliger Sieger ein Intrige-Symbol und Heimlich.


Knight.

Renown. Former Champion gets -2 STR for each power on him.

While Former Champion has 3 or less STR, he gains a Power Challenge icon and deadly.

While Former Champion has 1 or less STR, he gains an Intrigue Challenge icon and stealth.


3x 052 in Die Prinzen der Sonne (Princes of the Sun)

 

Neutral
* Erzmaester Ebrose (Archmaester Ebrose)
Charakter (Character)
4Goldkosten   4Stärke   Intrige Machtkampf

Maester.

Einmalige Reaktion: Nachdem du eine Herausforderung gewonnen hast, an der Erzmaester Ebrose teilgenommen hat, beansprucht er 1 Machtpunkt für jeden Kette-Zusatz, den er hat. (Einmalige Reaktion. Nur 1 Mal pro Runde.)

Gelehrter


Maester.

Limited Response: After you win a challenge in which Archmaester Ebrose participated, he claims 1 power for each Chain attachment he has. (Limit 1 limited response per round.)

Learned


3x 055 in Vom Konklave berufen (Called by the Conclave)

 

Neutral
* Erzmaester Marwyn (Archmaester Marwyn)
Charakter (Character)
4Goldkosten   4Stärke   Intrige Machtkampf

Maester.

Reaktion: Nachdem Erzmaester Marwyn getötet worden ist, handle den "Nach dem Aufdecken"-Effekt einer beliebigen Strategiekarte im Stapel der benutzten Strategiekarten eines beliebigen Spielers ab.

Gelehrter


Maester.

Response: After Archmaester Marwyn is killed, resolve the "when revealed" effect of any plot card in any player's used pile.

Learned


3x 094 in Die Maske des Erzmaesters (Mask of the Archmaester)

 

Neutral
Fanatischer Anhänger (Fanatical Follower)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Militärschlag

Bruderschaft.

Fanatischer Anhänger erhält +1 Stärke für jede Die Rosenstraße und jede Die Seestraße im Spiel.


Brotherhood.

Fanatical Follower gets +1 STR for each Roseroad and each Searoad in play.


3x 042 in Die Könige des Sturms (Kings of the Storm)

 

Neutral
Charakter (Character)
0Goldkosten   1Stärke   Militärschlag Intrige Machtkampf

Haus Arryn. Flüchtling.

Falls du die Herrschaft nicht gewinnst, bezahle 1 Golddrachen oder lege Flüchtling aus dem Tal aus dem Spiel ab.

Eingeschränkt für Tjost-Turniere.

House Arryn. Refugee.

If you do not win dominance, pay 1 gold or discard Vale Refugee from play.

Restricted for tournament joust.

3x 097 in Flüchtlinge des Krieges (Refugees of War)

 

Neutral
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Wildling. Refugee.

Response: After Free Man leaves play, choose and stand 1 War character.

Errata/FAQ

3x 018 in Tourney for the Hand

 

Neutral
Gelehrter aus Oldtown (Oldtown Scholar)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Intrige Machtkampf

Maester.


Maester.


3x 036 in Die Kette schmieden (Forging the Chain)

 

Neutral
* Gendry (Gendry)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Militärschlag Machtkampf

Bruderschaft. Verbündeter. Bastard.

Solange die Hauskarte irgendeines Gegenspielers mehr Machtmarker hat als deine Hauskarte, erhält Gendry: "Reaktion: Nachdem du eine Herausforderung, an der Gendry teilgenommen hat, gewonnen hast, bewege 1 Machtmarker von der Hauskarte des verlierenden Spielers auf Gendry."


Brotherhood. Ally. Bastard.

While any opponent's House card has more power than your House card, Gendry gains, "Response: After you win a challenge in which Gendry participated, move 1 power from the losing player's House card to Gendry."


3x 096 in Die Vergessene Gemeinschaft (Forgotten Fellowship)

 

Neutral
Gesandter aus Eastwatch (Eastwatch Envoy)
Charakter (Character)
2Goldkosten   3Stärke   MachtkampfFlotten-Herausforderungsverstärkung

Nachtwache.

Heimlich.

Sobald Gesandter aus Eastwatch ein Herausforderungssymbol erhält, erhält Gesandter aus Eastwatch außerdem eine Naval-Verstärkung für dieses Herausforderungssymbol.


Night's Watch.

Stealth.

When Eastwatch Envoy gains an icon, it also gains a Naval enhancement with that icon.


3x 077 in Der Weckruf des Horns (The Horn that Wakes)

 

Neutral
Gesetzeshüter (Bringers of Law)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Intrige Machtkampf

Verbündeter.

Gesetzeshüter kann nicht als Angreifer deklariert werden.

Reaktion: Nachdem ein Gegenspieler eine Herausforderung gegen dich angesagt hat, richte Gesetzeshüter auf.


Ally.

Bringers of Law cannot be declared as an attacker.

Response: After an opponent initiates a challenge against you, stand Bringers of Law.


3x 040 in Erzfeinde (Ancient Enemies)

 

Neutral
Gesichtsloser Mann (Faceless Man)
Charakter (Character)
3Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Intrige

Verbündeter.

Falls du einen Krieger-Charakter, kontrollierst, erhält Gesichtsloser Mann +2 Stärke.

Falls du einen Schatten-Charakter kontrollierst, erhält Gesichtsloser Mann Heimlich.

Falls du einen Geweihter-Charakter kontrollierst, erhält Gesichtsloser Mann Tödlich.

Falls du einen Adliger-Charakter, kontrollierst, erhält Gesichtsloser Mann ein Machtkampf-Symbol.

Gelehrter


Ally.

If you control a War character, Faceless Man gets +2 STR.

If you control a Shadow character, Faceless Man gains Stealth.

If you control a Holy character, Faceless Man gains deadly.

If you control a Noble character, Faceless Man gains a Power Challenge icon.

Learned


3x 113 in Bereit zu dienen (Here to Serve)

 

Neutral
* Ghost (Ghost)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag

Kreatur. Schattenwolf.

Heimlich.

Jon Snow ist immun gegen Ereignisse.

Reaktion: Beuge Ghost, um einen Nachtwache-Charakter vor dem Tod oder dem Ablegen aus dem Spiel zu retten.


Creature. Direwolf.

Stealth.

Jon Snow is immune to events.

Response: Kneel Ghost to save a Night's Watch character from being killed or discarded from play.


1x 137 in Game of Thrones: Der Eiserne Thron LCG Grundspiel (A Game of Thrones LCG Core Set)

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   1Stärke   Intrige



(nicht auf deutsch erhältlich)


Ally. Brotherhood.

While you have no power on your House, Brotherhood characters get +1 STR.

Challenges: Kneel Ghost of High Heart to look at a player's hand. Choose and discard 1 card from that hand. That player draws 1 card. (Limit once per round.)

Learned


3x 077 in Where Loyalty Lies

 

Neutral
* Gilly (Gilly)
Charakter (Character)
0Goldkosten   1Stärke   Intrige

Wildling. Flüchtling.

Falls Winter herrscht, lege Gilly aus dem Spiel ab.

Falls Sommer herrscht, erhält Gilly +2 Stärke, ein Machtkampf-Symbol und: "Nachdem du eine Herausforderung, an der Gilly teilgenommen hat, gewonnen hast, ziehe 1 Karte."


Wildling. Refugee.

If it is Winter, discard Gilly from play.

If it is Summer, Gilly gains +2 STR, a Power Challenge icon, and "After you win a challenge in which Gilly participated, draw a card."


3x 098 in Flüchtlinge des Krieges (Refugees of War)

 

Neutral
Hansdampf in allen Gassen (Jack of all Trades)
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Intrige Machtkampf

Verbündeter.

Jederzeit: Beuge 1 Einfluss um Hansdampf in allen Gassen bis zum Ende der Phase ein Krieger-, ein Adliger-, ein Gelehrter- oder ein Geweihter-Siegel zu geben (eines auswählen).


Ally.

Any Phase: Kneel 1 influence to give Jack of All Trades (choose one) a War, a Noble, a Learned, or a Holy crest until the end of the phase.


3x 046 in Die Könige der See (Kings of the Sea)

 

Neutral
Heckenritter (Hedge Knight)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Militärschlag Machtkampf

Ritter. Verbündeter.


Knight. Ally.


3x 040 in Die Könige des Sturms (Kings of the Storm)

 

Neutral
Herold des Königs (Herald of the King)
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Intrige Machtkampf

Herold.

Reaktion: Lege Herold des Königs aus dem Spiel ab, um einen Nicht-Strategie-Effekt aufzuheben, durch den ein Spieler seinen Nachziehstapel durchsuchen könnte.


Herald.

Response: Discard Herald of the King from play to cancel a non-plot effect that would allow a player to search his or her deck.


3x 086 in Schlacht an der Rubinfurt (Battle of Ruby Ford)

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   2Stärke   Intrige Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Brotherhood. Ally.

If you have no power on your House card, Jack-be-Lucky gains: "Dominance: Discard 1 card from your hand to draw 1 card."


3x 097 in Of Snakes and Sand

 

Neutral
Charakter (Character)
4Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Lord.

Renown.

If you lose dominance by 4 or more total STR, discard all power on Jalabhar Xho.

At the beginning of the dominance phase, if no opponent has won a challenge against you this round, Jalabhar Xho claims 2 power.

Noble


3x 057 in On Dangerous Grounds

 

Neutral
* Jaqen H'ghar (Jaqen H'ghar)
Charakter (Character)
s2Goldkosten   0Stärke   

Verbündeter.

Jederzeit: Bringe Jaqen H'ghar aus den Schatten, indem du den Rest seiner Kosten bezahlst, um 1 Nicht-Heer-Charakter im Totenstapel eines Gegenspielers auszuwählen, der in dieser Phase getötet wurde. Lege diesen als Duplikat an Jaqen H'ghar an. Jaqen H'ghar erhält den aufgedruckten Text, die Grund-Stärke, Symbole, Attribute und Siegel dieser Karte. Falls das Duplikat das Spiel verlässt, schicke Jaqen H'ghar zurück in die Schatten.

Schatten


Ally.

Any phase: Bring Jaqen H'ghar out of Shadows by paying the rest of his cost to choose 1 non-Army character in an opponent's dead pile that was killed this phase, and attach it to Jaqen H'ghar as a duplicate. Jaqen H'ghar gains the printed text, base STR, icons, traits and crests of that card. If that duplicate leaves play, return Jaqen H'ghar to Shadows.

Shadow


3x 035 in Die Kette schmieden (Forging the Chain)

 

Neutral
Charakter (Character)
4Goldkosten   4Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Lord. House Arryn.

Renown. Jon Arryn cannot be saved.

Response: After Jon Arryn is killed, put a Noble character into play from your hand or discard pile.


3x 057 in The Tower of the Hand

 

Neutral
* Jon Snow (Jon Snow)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf

Bastard. Nachtwache.

Keine Zusätze außer Waffen.

Ghost ist immun gegen Ereignisse.

Reaktion: Nachdem du eine Herausforderung gewonnen hast, an der Jon Snow oder Ghost teilgenommen hat, beansprucht Jon Snow 1 Machtpunkt.


Bastard. Night's Watch.

No attachments except Weapon.

Ghost is immune to events.

Response: After you win a challenge in which Jon Snow or Ghost participated, Jon Snow claims 1 power.


1x 136 in Game of Thrones: Der Eiserne Thron LCG Grundspiel (A Game of Thrones LCG Core Set)

 

Neutral
* Kalthand (Coldhands)
Charakter (Character)
2Goldkosten   3Stärke   Machtkampf

Der Norden.

Kalthand kann nicht gerettet werden.

Reaktion: Nachdem du Kalthand von deiner Hand gespielt hast, wähle je 1 Nicht-Heer-Charakter unter der Kontrolle eines jeden Spielers, falls möglich, und entferne diese Charaktere aus dem Spiel. Sobald Kalthand das Spiel verlässt, schicke die entfernten Karten unter der Kontrolle ihres Besitzers zurück ins Spiel.

Eingeschränkt für Buhurt-Turniere.

The North.

Coldhands cannot be saved.

Response: After you play Coldhands from your hand, choose 1 non-Army character controlled by each player, if able, and remove those characters from the game. When Coldhands leaves play, return the removed cards to play under their owners' control.

Restricted for tournament melee.

3x 061 in Der Weckruf des Horns (The Horn that Wakes)

 

Neutral
Knappe der Königsgarde (Kingsguard Squire)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Machtkampf

Verbündeter.

Jederzeit: Beuge Knappe der Königsgarde, um 1 Königsgarde-Charakter zu wählen und aufzurichten.


Ally.

Any Phase: Kneel Kingsguard Squire to choose and stand 1 Kingsguard character.


3x 050 in Die Prinzen der Sonne (Princes of the Sun)

 

Neutral
* Lady des Laubs (Lady of the Leaves)
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Intrige Machtkampf

Bruderschaft.

Immun gegen Ereignisse.

Solange die Hauskarte irgendeines Gegenspielers mehr Machtmarker hat als deine Hauskarte, erhält Lady des Laubs: "Jederzeit: Beuge Lady des Laubs, um einen Charakter zu wählen. Behandle diesen Charakter bis zum Ende der Phase so, als ob sein aufgedrucktes Textfeld leer wäre."


Brotherhood.

Immune to events.

While any opponent's House card has more power than your House card, Lady of the Leaves gains, "Any Phase: Kneel Lady of the Leaves to choose a character. Until the end of the phase, treat that character as if its printed text box were blank."


3x 097 in Die Vergessene Gemeinschaft (Forgotten Fellowship)

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Brotherhood. Ally.

Renown.

Dominance: Put Lady Stoneheart into play from your dead pile. Then, discard all power from your House card.


3x 058 in Mountains of the Moon

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Militärschlag



(nicht auf deutsch erhältlich)


Brotherhood.

Deadly.

If you have no power on your House card, Lem Lemoncloak gets +1 STR for each Brotherhood character you control.


3x 057 in Mountains of the Moon

 

Neutral
* Leyton Hightower (Leyton Hightower)
Charakter (Character)
4Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf

Haus Hightower.

Keine Zusätze. Ruhmreich.

Leyton Hightower kann nicht gerettet werden.

Maester-Charaktere, die du kontrollierst, erhalten: "Immun gegen gegnerische Ereignisse und Zusätze."

Gelehrter


House Hightower.

No Attachments. Renown.

Leyton Hightower cannot be saved.

Maester characters you control gain: "immune to opponents' events and attachments."

Learned


3x 014 in Die Pforten der Citadel (Gates of the Citadel)

 

Neutral
* Littlefinger (Littlefinger)
Charakter (Character)
5Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf

Lord. Verbündeter.

Heimlich.

Littlefinger bekommt +1 Stärke für jeden Golddrachen in deiner Goldreserve.

Einkommen 2

Gelehrter


Lord. Ally.

Stealth.

Littlefinger gets +1 STR for each gold token in your gold pool.

Income 2

Learned


1x 141 in Game of Thrones: Der Eiserne Thron LCG Grundspiel (A Game of Thrones LCG Core Set)

 

Neutral
* Littlefinger (Littlefinger)
Charakter (Character)
s10Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf

Lord. Verbündeter.

Heimlich. Immun gegen gegnerische Ereignisse.

Reduziere die Kosten, um Littlefinger aus den Schatten zu bringen, um die aktuellen Gesamtmachtpunkte eines einzelnen Gegenspielers deiner Wahl.

Erhöhe den Schadenswert auf deiner aufgedeckten Strategiekarte um 1, solange du einen Gegenspieler angreifst, der mehr Machtpunkte hat als du.

Schatten


Lord. Ally.

Stealth. Immune to opponents' events.

Reduce the cost to bring Littlefinger out of shadows by a single opponent's (your choice) current power total.

Increase the claim value on your revealed plot card by 1 when attacking an opponent with more power than you.

Shadow


3x 112 in Geheime Pläne (A Hidden Agenda)

 

Neutral
Charakter (Character)
1Goldkosten   3Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch.

At the end of the dominance phase, discard the top card of any deck. If that card does not have either a Night's Watch or The North trait, discard Lost Ranger from play.


3x 115 in Return of the Others

 

Neutral
* Lothor Brune (Lothor Brune)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Intrige

Haus Arryn.

Solange mindestens 1 Burg-Strategiekarte aufgedeckt ist, wird Lothor Brune zum Angreifen oder Verteidigen nicht gebeugt.

Krieger


House Arryn.

While there is at least 1 Castle plot card revealed, Lothor Brune does not kneel to attack or defend.

War


3x 117 in Das Blau ruft (The Blue is Calling)

 

Neutral
Charakter (Character)
4Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Lady.

Renown.

Non-unique characters get -1 STR while knelt.

After Lyanna Stark is killed, stand all Lord characters in play. Those characters gain deadly until the end of the round.

Noble


3x 056 in On Dangerous Grounds

 

Neutral
* Lyn Corbray (Lyn Corbray)
Charakter (Character)
4Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Intrige

Haus Arryn. Ritter.

Heimlich.

Jeder deiner Nicht-Heer-Charaktere mit aufgedruckten Kosten von 4 oder mehr erhält +2 Stärke.


House Arryn. Knight.

Stealth.

Each of your non-Army characters with printed cost 4 or higher gets +2 STR.


3x 078 in Zeit der Wölfe (A Time for Wolves)

 

Neutral
* Lysa Arryn (Lysa Arryn)
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Intrige Machtkampf

Lady. Haus Arryn. Haus Tully.

Reaktion: Beuge Lysa Arryn, um einen ausgelösten Effekt aufzuheben, der in irgendeiner Form das Wort "Strategie" im Textfeld enthält.

Adliger


Lady. House Arryn. House Tully.

Response: Kneel Lysa Arryn to cancel a triggered effect with any form of the word "plot" or "non-plot" in its text.

Noble


3x 076 in Zeit der Wölfe (A Time for Wolves)

 

Neutral
* Maester Aemon (Maester Aemon)
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   

Maester. Nachtwache.

Reaktion: Beuge Maester Aemon, um einen Nachtwache-Charakter vor dem Tod zu retten.


Maester. Night's Watch.

Response: Kneel Maester Aemon to save a Night's Watch character from being killed.


1x 151 in Game of Thrones: Der Eiserne Thron LCG Grundspiel (A Game of Thrones LCG Core Set)

 

Neutral
* Mag der Mächtige (Mag the Mighty)
Charakter (Character)
4Goldkosten   4Stärke   Militärschlag

Wildling.

Tödlich.

Herausforderung: Beuge 1 Einfluss. um 1 Wildling-Charakter zu wählen. Dieser erhält bis zum Ende der Phase +1 Stärke.


Wildling.

Deadly.

Challenges: Kneel 1 influence to choose 1 Wildling character. Until the end of the phase, that character gets +1 STR.


3x 049 in Die Prinzen der Sonne (Princes of the Sun)

 

Neutral
* Magister Illyrio (Magister Illyrio)
Charakter (Character)
4Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf

Verbündeter.

Herausforderung: Beuge Magister Illyrio, um einen Gegenspieler auszuwählen und einen Herausforderungstyp zu benennen. Dieser Gegenspieler muss bis zum Ende der Phase jedes Mal 1 Golddrachen bezahlen, um diesen Herausforderungstyp anzusagen.


Ally.

Challenges: Kneel Magister Illyrio to choose an opponent and name a challenge type. That opponent must pay you 1 gold from his or her gold pool each time he or she initiates a challenge of this type.

Errata/FAQ

1x 152 in Game of Thrones: Der Eiserne Thron LCG Grundspiel (A Game of Thrones LCG Core Set)

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   8Stärke   Militärschlag



(nicht auf deutsch erhältlich)


Wildling. Army.

No attachments.

At the end of the challenge phase, return Mammoth Riders to your hand if it is still in play.

After you play Mammoth Riders, you cannot play any further cards from your hand this round.

War


3x 036 in Beyond the Wall

 

Neutral
* Mance Rayder (Mance Rayder)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Intrige Machtkampf

Wildling. König.

Machtmarker auf Königreich-Orten zählen zur Gesamtsumme an Machtmarkern des kontrollierenden Spielers hinzu.

Falls Winter herrscht, erhält Mance Rayder: "Reaktion: Nachdem du eine Herausforderung gewonnen hast, an der Mance Rayder teilgenommen hat, übernimm die Kontrolle über einen Königreich-Ort, der vom verlierenden Gegenspieler kontrolliert wird. Dann beansprucht dieser Ort 1 Machtpunkt."


Wildling. King.

Power on Kingdom locations counts towards their controller's victory total.

If it is Winter, Mance Rayder gains: "Response: After you win a challenge in which Mance Rayder participated, take control of a Kingdom location controlled by the losing opponent. Then, that location claims 1 power."


3x 033 in Die Winde des Winters (The Winds of Winter)

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Intrige Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


King. Wildling.

Any Phase: Kneel Mance Rayder to choose 1 The North agenda or location. Until the end of the phase, treat that card as if its printed text box were blank.


3x 116 in Return of the Others

 

Neutral
Mances Männer (Mance's Men)
Charakter (Character)
s4Goldkosten   6Stärke   Militärschlag Machtkampf

Heer. Wildling.

Keine Zusätze. Tödlich.

Schatten


Army. Wildling.

No attachments. Deadly.

Shadow


3x 041 in Die Herren des Winters (Lords of Winter)

 

Neutral
Männer ohne König (Men With No King)
Charakter (Character)
4Goldkosten   5Stärke   Militärschlag Machtkampf

Heer.

Keine Zusätze außer Waffe.

Einmalige Reaktion: Nachdem eine Nachschub-Ereigniskarte gespielt worden ist, bezahle 2 Golddrachen, um einen Charakter oder Ort zu wählen, der nicht die Hauszugehörigkeit seines Besitzers hat. Übernimm die Kontrolle über diese Karte. (Einmalige Reaktion. Nur 1 Mal pro Runde.)


Army.

No attachments except Weapon.

Limited Response: After a Reinforcements event card is played, pay 2 gold to choose a character or location that does not have its owner's House affiliation. Take control of that card. (Limit 1 Limited Response per round.)


3x 113 in Zerstreute Heere (Scattered Armies)

 

Neutral
* Mord (Mord)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Militärschlag

Haus Arryn. Verbündeter.

Du kannst Gold auf Mord ausgeben, als ob es in deiner Goldreserve wäre.

Reaktion: Nachdem du die Herrschaft gewonnen hast, wähle einen Charakter mit aufgedruckten Kosten von 3 oder weniger. Mische jenen Charakter zurück in den Nachziehstapel seines Besitzers, es sei denn der kontrollierende Spieler bewegt 1 Golddrachen aus seiner Goldreserve auf Mord.


House Arryn. Ally.

You may spend gold on Mord as if it were in your gold pool.

Response: After you win dominance, choose a character with printed cost 3 or lower. Shuffle that character into its owner's deck unless its controller moves 1 gold from his or her gold pool to Mord.


3x 118 in Das Blau ruft (The Blue is Calling)

 

Neutral
* Mya Stone (Mya Stone)
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Intrige Machtkampf

Haus Arryn. Bastard.

Solange mindestens eine Burg-Strategiekarte aufgedeckt ist, erhält Mya Stone: "Gegnerische Charaktere mit aufgedruckten Kosten von 3 oder weniger können nicht alleine als Angreifer deklariert werden."


House Arryn. Bastard.

While there is at least 1 Castle plot card revealed, Mya Stone gains: "Opponent's characters with printed cost 3 or lower cannot be declared alone as attackers."


3x 037 in Ein tödliches Spiel (A Deadly Game)

 

Neutral
Novize der Zitadelle (Initiate of the Citadel)
Charakter (Character)
2Goldkosten   1Stärke   Machtkampf

Maester.

Herrschaft: Beuge Novize der Zitadelle, um 1 Charakter zu wählen. Schicke beliebig viele Zusätze dieses Charakters auf die Hand der jeweiligen Besitzer zurück.


Maester.

Dominance: Kneel Initiate of the Citadel to choose 1 character. Return any number of attachments on that character to their owner's hands.


3x 040 in Die Königin der Drachen (Queen of Dragons)

 

Neutral
Charakter (Character)
5Goldkosten   4Stärke   Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch.

No attachments except Weapon.

Response: Kill Old Bear Mormont (cannot be saved) to cancel the "when revealed" effects of a plot card that has just been played.


3x 113 in Return of the Others

 

Neutral
Charakter (Character)
1Goldkosten   2Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Creature. Raven.

No attachments.

Night's Watch characters you control without a printed Military Challenge icon gain a War Crest.

Night's Watch characters you control without a printed Intrigue Challenge icon cannot be bypassed by stealth.

Night's Watch characters you control without a printed Power Challenge icon get +1 STR.


3x 037 in The Grand Melee

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Wildling. Skinchanger.

While Orell the Eagle is attacking, opponents must declare at least 2 defenders in order to defend the challenge.


3x 056 in A Sword in the Darkness

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Intrige



(nicht auf deutsch erhältlich)


Brotherhood. Ally.

Response: After Orphaned Recruit enters play, move 1 power from any player's House card to Orphaned Recruit.


3x 098 in Of Snakes and Sand

 

Neutral
* Petyr Baelish (Petyr Baelish)
Charakter (Character)
4Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf

Haus Arryn. Lord.

Heimlich.

Wenn du Littlefinger kontrollierst, lege Petyr Baelish aus dem Spiel ab.

Einmalige Reaktion: Beuge Petyr Baelish, um die Effekte einer gerade gespielten Ereigniskarte aufzuheben. (Einmalige Reaktion. Nur 1 Mal pro Runde.)


House Arryn. Lord.

Stealth.

If you control Littlefinger, discard Petyr Baelish from play.

Limited Response: Kneel Petyr Baelish to cancel the effects of an event card just played. (Limit 1 limited response per round.)


3x 077 in Zeit der Wölfe (A Time for Wolves)

 

Neutral
Pirat der Summer Sea (Summer Sea Corsair)
Charakter (Character)
s1Goldkosten   2Stärke   MilitärschlagFlotten-Herausforderungsverstärkung Intrige

Verbündeter. Schmuggler.

Reaktion: Nachdem Pirat der Summer Sea aus den Schatten kommt, decke für jeden Schmuggler-Charakter, den du kontrollierst, 1 Karte oben von deinem Nachziehstapel auf und zeige sie offen. Wähle eine der aufgedeckten Karten und nimm sie auf die Hand. Dann mische die anderen zurück in deinen Nachziehstapel.

Schatten


Ally. Smuggler.

Response: After Summer Sea Corsair comes out of Shadows, reveal 1 card from the top of your deck for each Smuggler character you control. Choose 1 revealed card and add it to your hand. Then, shuffle the rest back into your deck.

Shadow


3x 017 in Im Bann des Kraken (Reach of the Kraken)

 

Neutral
Charakter (Character)
s1Goldkosten   1Stärke   Intrige



(nicht auf deutsch erhältlich)


Ally.

Response: After Pyromancer's Apprentice comes out of Shadows, choose a location controlled by an opponent. That location's controller must pay 1 gold to you or discard that location from play.

Shadow


3x 118 in The Battle of Blackwater Bay

 

Neutral
* Qhorin Halbhand (Qhorin Halfhand)
Charakter (Character)
3Goldkosten   2Stärke   Militärschlag

Nachtwache.

Ruhmreich. Keine Zusätze.

Reaktion: Nachdem du eine Militärschlag-Herausforderung um 4 oder mehr Stärke gewonnen hast, wähle 1 nicht-einzigartigen Charakter mit einer aufgedruckter Stärke von 3 oder weniger, den der Verlierer kontrolliert, und töte ihn.


Night's Watch.

Renown. No attachments.

Response: After you win a Military Challenge challenge by 4 or more total STR, choose and kill 1 non-unique character with printed STR 3 or less controlled by the losing opponent.


3x 040 in Die Herren des Winters (Lords of Winter)

 

Neutral
Rabe aus Oldtown (Oldtown Raven)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Intrige

Kreatur. Rabe.

Keine Zusätze.

Aufmarsch: Beuge Rabe aus Oldtown, um die Kosten für den nächsten Maester-Charakter oder Kette-Zusatz, den du in dieser Phase spielst, um 1 zu reduzieren. Ignoriere alle Goldstrafen, solange du diese Karte spielst.


Creature. Raven.

No attachments.

Marshalling: Kneel Oldtown Raven to reduce the cost of the next Maester character or Chain attachment you play this phase by 1. Ignore all gold penalties while playing that card.


3x 075 in Die Rabeninsel (The Isle of Ravens)

 

Neutral
Rabe des Grünsehers (Greenseer's Raven)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Machtkampf

Rabe. Kreatur.

Keine Zusätze.

Heimlich.

Reaktion: Lege Rabe des Grünsehers von deiner Hand ab, um den ‚Nach dem Aufdecken‘-Effekt einer gerade aufgedeckten Strategiekarte aufzuheben, die ein oder mehr Attribute besitzt.


Raven. Creature.

No attachments.

Stealth.

Response: Discard Greenseer's Raven from your hand to cancel the ‘when revealed' effects of a just revealed plot card with one or more Traits.


3x 017 in Geheimnisse und Pläne (Secrets and Schemes)

 

Neutral
* Randyll Tarly (Randyll Tarly)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf

Lord. Haus Tarly.

Krieger-Charaktere, die du kontrollierst, erhalten +1 Stärke.

Krieger


Lord. House Tarly.

War characters you control get +1 STR.

War

Errata/FAQ

3x 045 in Die Könige der See (Kings of the Sea)

 

Neutral
Charakter (Character)
1Goldkosten   2Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch.

No attachments except Weapon.

During Military Challenge challenges, Ranger of the Watch gains stealth.


3x 013 in Wolves of the North

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   4Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Wildling. Army.

Discard Rattleshirt's Raiders from play at the end of any challenge phase in which they did not attack.


3x 097 in A King in the North

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   1Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch. Ally.

No attachments.

Any Phase: Kneel Recruiter for the Watch to choose a character. Until the end of the phase, that character gains the Night's Watch trait.


3x 074 in The Wildling Horde

 

Neutral
* Robert Arryn (Robert Arryn)
Charakter (Character)
0Goldkosten   0Stärke   Machtkampf

House Arryn. Lord.

Reaktion: Nachdem eine Burg-Strategie karte in deinem Stapel der be nutzten Strategiekarten platziert worden ist, beansprucht Robert Arryn 2 Macht punkte. (Nur 1 Mal pro Runde.)

Adliger


House Arryn. Lord.

Response: After a Castle plot card is placed in your used pile, Robert Arryn claims 2 power. (Limit once per round.)

Noble


3x 098 in Haus der Krallen (House of Talons)

 

Neutral
* Rorge (Rorge)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag

Verbündeter. Söldner.

Heimlich.

Erhöhe während der ersten deklarierten Herausforderung jeder Runde den Schadenswert der aufgedeckten Strategiekarte des Angreifers um 1.


Ally. Mercenary.

Stealth.

Raise the Claim value on the attacking player's revealed plot card by 1 during the first challenge declared each round.


3x 042 in Die Herren des Winters (Lords of Winter)

 

Neutral
* Samwell Tarly (Samwell Tarly)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   

Nachtwache.

Keine Zusätze.

Reaktion: Nachdem eine Rabe-Karte gespielt worden ist, ziehe 2 Karten.


Night's Watch.

No attachments.

Response: After a Raven card is played, draw 2 cards.


3x 066 in Das Lied des Raben (The Raven's Song)

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   1Stärke   Militärschlag Intrige



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch.

No attachments.

Marshalling: Kneel a Night's Watch character to reveal the top card of each player's deck. Then (choose one): each player discards that card, draws that card, or returns it to the top of his or her deck.


3x 079 in Where Loyalty Lies

 

Neutral
Schattenkatze (Shadowcat)
Charakter (Character)
s0Goldkosten   2Stärke   Militärschlag

Kreatur.

Keine Zusätze. Heimlich.

Schatten


Creature.

No attachments. Stealth.

Shadow


3x 043 in Die Könige der See (Kings of the Sea)

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch. Septon.

No attachments.

Any Phase: Kneel Septon Cellador to shuffle any player's deck.

Holy


3x 014 in Wolves of the North

 

Neutral
* Septon Utt (Septon Utt)
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Intrige Machtkampf

Septon. Söldner.

Kostbar 1. Heimlich.

Reaktion: Nachdem Septon Utt ins Spiel gekommen ist oder das Spiel verlassen hat, ziehe 1 Karte, falls du die Neutrale Fraktion-Hauskarte verwendest.

Geweihter


Septon. Mercenary.

Prized 1. Stealth.

Response: After Septon Utt enters or leaves play, draw 1 card if you are running the Neutral Faction House card.

Holy


3x 057 in Fleisch gewordenes Feuer (Fire Made Flesh)

 

Neutral
* Ser Arthur Dayne (Ser Arthur Dayne)
Charakter (Character)
4Goldkosten   5Stärke   Militärschlag Machtkampf

Ritter. Königsgarde. Haus Dayne.

Keine Zusätze außer Waffe.

Falls du weniger Charaktere kontrollierst als der Spieler, der dich angreift, kann Ser Arthur Dayne nicht mit Heimlich übergangen werden und wird zum Verteidigen nicht gebeugt.


Knight. Kingsguard. House Dayne.

No attachments except Weapon.

If you control fewer characters than the player who is attacking you, Ser Arthur Dayne cannot be bypassed by stealth and does not kneel to defend.


3x 034 in Die Winde des Winters (The Winds of Winter)

 

Neutral
* Ser Arys Oakheart (Ser Arys Oakheart)
Charakter (Character)
s1Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Intrige

Königsgarde. Ritter.

Keine Zusätze.

Reaktion: Nachdem eine Karte aus den Schatten gekommen ist, wähle 1 Charakter, den du kontrollierst, und richte ihn auf. (Nur 3 Mal pro Phase.)

Schatten


Kingsguard. Knight.

No attachments.

Response: After a card comes out of shadows, choose and stand 1 character you control. (Limit 3 times per phase.)

Shadow


3x 058 in Die Königsgarde (The Kingsguard)

 

Neutral
* Ser Barristan Selmy (Ser Barristan Selmy)
Charakter (Character)
4Goldkosten   4Stärke   Militärschlag Machtkampf

Ritter. Königsgarde.

Keine Zusätze außer Waffen. Ruhmreich.

Nachdem Ser Barristan Selmy ins Spiel gekommen ist, mischen alle Spieler ihre Ablagestapel zurück in ihre Nachziehstapel.


Knight. Kingsguard.

No attachments except Weapon. Renown.

After Ser Barristan Selmy enters play, all players shuffle their discard piles back into their decks.


1x 146 in Game of Thrones: Der Eiserne Thron LCG Grundspiel (A Game of Thrones LCG Core Set)

 

Neutral
* Ser Barristan Selmy (Ser Barristan Selmy)
Charakter (Character)
4Goldkosten   4Stärke   Militärschlag Machtkampf

Königsgarde. Garde der Königin. Ritter.

Keine Zusätze. Ruhmreich.

Herausforderung: Beuge 1 Einfluss oder bezahle 1 Golddrachen, um einen Königsgarde- oder Garde der Königin-Charakter aus den Schatten zu bringen.Königsgarde.


Kingsguard. Queensguard. Knight.

No attachments. Renown.

Challenges: Kneel 1 influence or pay 1 gold to bring a Kingsguard or Queensguard character out of shadows.


3x 053 in Die Königsgarde (The Kingsguard)

 

Neutral
* Ser Boros Blount (Ser Boros Blount)
Charakter (Character)
s0Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Machtkampf

Königsgarde. Ritter.

Keine Zusätze.

Reaktion: Nachdem Ser Boros Blount aus den Schatten gekommen ist, erhält jeder deiner Charaktere bis zum Ende der Phase +1 Stärke.

Schatten


Kingsguard. Knight.

No attachments.

Response: After Ser Boros Blount comes out of shadows, each of your characters gets +1 STR until the end of the phase.

Shadow


3x 059 in Die Königsgarde (The Kingsguard)

 

Neutral
* Ser Gerold Hightower (Ser Gerold Hightower)
Charakter (Character)
4Goldkosten   4Stärke   Militärschlag Machtkampf

Ritter. Königsgarde.

Keine Zusätze außer Waffe.
Ruhmreich.

Reaktion: Beuge einen Königsgarde-Charakter, um einen König- oder Königin-Charakter vor dem Tod oder dem Ablegen aus dem Spiel zu retten.


Knight. Kingsguard.

No attachments except Weapon. Renown.

Response: Kneel a Kingsguard character to save a King or Queen character from being killed or discarded from play.


3x 115 in Bereit zu dienen (Here to Serve)

 

Neutral
* Ser Jaime Lannister (Ser Jaime Lannister)
Charakter (Character)
s2Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Intrige

Königsgarde. Ritter.

Keine Zusätze. Ruhmreich.

Reaktion: Nachdem eine Karte aus den Schatten gekommen ist, ziehe 1 Karte. (Ziehe stattdessen 3 Karten, falls du 3 oder mehr Königsgarde-Charaktere kontrollierst.)

Schatten


Kingsguard. Knight.

No attachments. Renown.

Response: After a card comes out of shadows, draw 1 card. (Draw 3 cards instead if you control 3 or more Kingsguard characters.)

Shadow


3x 054 in Die Königsgarde (The Kingsguard)

 

Neutral
* Ser Mandon Moore (Ser Mandon Moore)
Charakter (Character)
s1Goldkosten   3Stärke   Militärschlag

Königsgarde. Ritter.

Keine Zusätze. Tödlich.

Falls du mehr Karten als jeder Gegenspieler in den Schatten hast, können Charaktere der Gegenspieler nicht gerettet werden.

Schatten


Kingsguard. Knight.

No attachments. Deadly.

If you have more cards in shadows than each opponent, opponents' characters cannot be saved.

Shadow


3x 056 in Die Königsgarde (The Kingsguard)

 

Neutral
Charakter (Character)
s2Goldkosten   3Stärke   Militärschlag



(nicht auf deutsch erhältlich)


Knight. Kingsguard.

No attachments except Weapon.

Challenges: Bring Ser Mandon Moore out of Shadows and into play by paying the rest of his gold cost.

Response: After you win a challenge in which Ser Mandon Moore participated as the defender, choose and kill a participating character.

Shadow


3x 117 in The Battle of Blackwater Bay

 

Neutral
* Ser Meryn Trant (Ser Meryn Trant)
Charakter (Character)
s1Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf

Königsgarde. Ritter.

Keine Zusätze. Heimlich.

Reaktion: Nachdem eine Karte aus den Schatten gekommen ist, muss jeder Gegenspieler einen aufrechten Charakter oder Ort, den er kontrolliert, wählen und beugen, falls möglich.

Schatten


Kingsguard. Knight.

No attachments. Stealth.

Response: After a card comes out of shadows, each opponent must choose and kneel 1 standing character or location he controls, if able.

Shadow


3x 055 in Die Königsgarde (The Kingsguard)

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Militärschlag



(nicht auf deutsch erhältlich)


Knight. Kingsguard.

No attachments except Weapon.

Response: After you win a challenge as the defender, choose and stand a Kingsguard character.


3x 017 in City of Secrets

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag



(nicht auf deutsch erhältlich)


Knight. Kingsguard.

No attachments except Weapon.

Challenges: Kneel Ser Osmund Kettleblack to choose a defending character. Until the end of the phase, that character gets +2 STR (+4 STR instead if that character has the Kingsguard trait).

War


3x 098 in Secrets and Spies

 

Neutral
* Ser Preston Greenfield (Ser Preston Greenfield)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf

Ritter. Königsgarde.

Keine Zusätze.

Reaktion: Nachdem du die Herrschaft gewonnen hast, muss jeder Spieler alle bis auf vier Karten seiner Hand wählen und ablegen.


Knight. Kingsguard.

No attachments.

Response: After you win dominance, each player must choose and discard all but 4 cards in his or her hand.


3x 041 in Die Könige des Sturms (Kings of the Storm)

 

Neutral
* Ser Preston Greenfield (Ser Preston Greenfield)
Charakter (Character)
s0Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Machtkampf

Königsgarde. Ritter.

Keine Zusätze.

Jederzeit: Schicke einen Königsgarde- oder Garde der Königin-Charakter, den du kontrollierst, zurück in die Schatten. (Nur 1 Mal pro Runde.)

Schatten

Eingeschränkt für Tjost-Turniere.

Kingsguard. Knight.

No attachments.

Any Phase: Return a Kingsguard or Queensguard character you control to shadows. (Limit once per round.)

Shadow

Restricted for tournament joust.

3x 057 in Die Königsgarde (The Kingsguard)

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Knight. Kingsguard.

No attachments except Weapon.

Response: After you win a challenge in which Ser Preston Greenfield participated as the defender, he claims 1 power.


3x 058 in The Tower of the Hand

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Knight. Night's Watch.

Cards you control cannot gain Traits through card effects.

War


3x 017 in Tourney for the Hand

 

Neutral
* Shae (Shae)
Charakter (Character)
2Goldkosten   1Stärke   Intrige

Verbündeter.

Herausforderung: Beuge Shae und wähle und beuge einen Charakter, der von einem Gegenspieler mit mehr Machtpunkten als du kontrolliert wird.


Ally.

Challenges: Kneel Shae to choose and kneel a character controlled by a player with more power than you.


1x 178 in Game of Thrones: Der Eiserne Thron LCG Grundspiel (A Game of Thrones LCG Core Set)

 

Neutral
* Shagwell (Shagwell)
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Intrige

Narr. Söldner.

Kostbar 1. Tödlich.

Falls du mit der Neutrale Fraktion-Hauskarte spielst, erhält Shagwell: "Reaktion: Nachdem du einen Söldner-Charakter gespielt hast, wähle und beuge einen Nicht-Heer-Charakter. (Nur 1 Mal pro Runde.)"


Fool. Mercenary.

Prized 1. Deadly.

If you are running the Neutral Faction House card, Shagwell gains, "Response: After you play a Mercenary character, choose and kneel a non-Army character. (Limit once per round.)"


3x 038 in Die Siegerbörse (The Champion's Purse)

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Wildling.

Challenges: Skinchanger gains an icon of your choice until the end of the phase. (Limit once per phase.)


3x 016 in Wolves of the North

 

Neutral
Söhne des Kriegers (Warrior's Sons)
Charakter (Character)
4Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf

Verbündeter. Heer.

Reaktion: Nachdem du eine Herausforderung gewonnen hast, bei der Söhne des Kriegers allein angegriffen haben, wähle 1 Ort, der Golddrachen oder Einfluss verleiht, aus deiner Hand oder dem Ablagestapel und bringe ihn ins Spiel.

Geweihter Krieger


Ally. Army.

Response: After you win a challenge in which Warrior's Sons attacked alone, choose 1 gold or influence providing location in your hand or discard pile and put it into play.

Holy War


3x 036 in Die Löwen des Felsens (Lions of the Rock)

 

Neutral
Spitzel aus dem Tal (Vale Informant)
Charakter (Character)
2Goldkosten   1Stärke   Intrige Machtkampf

Verbündeter. Haus Arryn.

Heimlich.

Spitzel aus dem Tal erhält für jede Strategiekarte in deinem Stapel der benutzten Strategiekarten +1 Stärke.


Ally. House Arryn.

Stealth.

Vale Informant gets +1 STR for each plot card in your used pile.


3x 057 in Die Männer des Tals (The Valemen)

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch.

No attachments.

Response: After you play Steward of the Watch from your hand, each opponent must choose and discard 1 card from his or her hand.


3x 094 in A King in the North

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch.

No attachments. Stealth.

Stonesnake can declare stealth on characters with stealth.


3x 033 in Beyond the Wall

 

Neutral
Charakter (Character)
s0Goldkosten   2Stärke   Militärschlag



(nicht auf deutsch erhältlich)


Ally.

Stealth.

Response: After you win a challenge in which Syrio Forel participated, put him into Shadows.

Shadow


3x 077 in Tales from the Red Keep

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   4Stärke   Militärschlag



(nicht auf deutsch erhältlich)


Kingsguard.

No attachments except Weapon.

Response: After you play The Hound from your hand, kneel all Knight characters in play.


3x 037 in A Time of Trials

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Intrige



(nicht auf deutsch erhältlich)


Brotherhood.

Stealth.

If you have no power on your House card, The Mad Huntsman does not kneel to attack or defend.


3x 077 in A Song of Silence

 

Neutral
Charakter (Character)
7Goldkosten   8Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Wildling. Army.

No attachments. Deadly.

Reduce the cost to play The Wildling Horde by 1 for each The North agenda you are running.

War


3x 076 in The Wildling Horde

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Brotherhood.

Renown.

If you have no power on your House card, Thoros of Myr gains: "Response: Kneel Thoros of Myr and discard a power from a character you control to save a Brotherhood character from being killed."

Holy


3x 037 in Rituals of R'hllor

 

Neutral
Charakter (Character)
4Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Asshai. Brotherhood.

Melee. Renown.

If you have more than 1 opponent Thoros of Myr gains: "While Thoros of Myr is attacking, non-unique characters cannot defend alone."


3x 036 in The Grand Melee

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Intrige



(nicht auf deutsch erhältlich)


Brotherhood.

If you have no power on your House card, Tom Sevenstrings gains: "Response: Kneel Tom Sevenstrings to cancel the effects of an event card just played."

Learned


3x 038 in Rituals of R'hllor

 

Neutral
Charakter (Character)
s1Goldkosten   3Stärke   



(nicht auf deutsch erhältlich)


Night's Watch. Wildling.

No attachments.

After Traitorous Crow comes out of Shadows, choose and discard 1 Night's Watch or 1 Wildling character from play.

Shadow


3x 034 in Beyond the Wall

 

Neutral
* Treue Ritterschaft (Knights Declarant)
Charakter (Character)
12Goldkosten   12Stärke   Militärschlag Machtkampf

Heer. Ritter. Haus Arryn.

Keine Zusätze. Ruhmreich.

Reduziere die Kosten, um Treue Ritterschaft zu spielen, um 2 für jede Strategiekarte in deinem Stapel der benutzten Strategiekarten.

Krieger


Army. Knight. House Arryn.

No attachments. Renown.

Reduce the cost to play Knights Declarant by 2 for each plot card in your used pile.

War


3x 079 in Zeit der Wölfe (A Time for Wolves)

 

Neutral
Tüchtiger Staatsmann (Prolific Statesman)
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Machtkampf

Verbündeter.

Tüchtiger Staatsmann erhält die aufgedruckten Siegel von allen anderen Charakteren, die du kontrollierst.


Ally.

Prolific Statesman gains the crests printed on every other character you control.


3x 114 in Bereit zu dienen (Here to Serve)

 

Neutral
* Tycho Nestoris (Tycho Nestoris)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf

Braavos.

Kostbar 2. Keine Zusätze.

Reaktion: Nachdem du Einkommen gezählt hast, zahle 1 Gold, um 1 Karte zu ziehen.

Einkommen 1


Braavos.

Prized 2. No attachments.

Response: After you count income, pay 1 gold to draw 1 card.

Income 1


3x 018 in Kriegsbeute (Spoils of War)

 

Neutral
Übereifriger Kundschafter (Overzealous Scout)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Intrige

Verbündeter.

Initiative 4


Ally.

Initiative 4


3x 085 in Schlacht an der Rubinfurt (Battle of Ruby Ford)

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   1Stärke   Intrige Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)

Eingeschränkt für Buhurt- & Tjost-Turniere.

Wildling.

Any Phase: Reveal and draw the top card of your deck. Play that card as your next response or action, if able. Otherwise, discard it.

Restricted for tournament melee & joust.
Errata/FAQ

3x 117 in Return of the Others

 

Neutral
Charakter (Character)
2Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Wildling. Skinchanger.

Any Phase: Put 1 Creature character into play from your hand to return Varamyr Sixskins to your hand. At the end of the phase, if that Creature is still in play, discard it from play (cannot be saved).


3x 096 in A King in the North

 

Neutral
* Vargo Hoat (Vargo Hoat)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Militärschlag Machtkampf

Lord. Söldner.

Kostbar 1. Ruhmreich.

Reaktion: Nachdem Vargo Hoat ins Spiel gekommen ist, wähle und beuge die Hauskarte eines beliebigen Spielers. Du darfst eine Charakter-Agenda von dieser Hauskarte abwerfen.

Krieger


Lord. Mercenary.

Prized 1. Renown.

Response: After Vargo Hoat enters play, choose and kneel any player's House card. You may discard a character agenda from that House card.

War


3x 039 in Die Siegerbörse (The Champion's Purse)

 

Neutral
* Varys (Varys)
Charakter (Character)
3Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf

Lord. Verbündeter.

Heimlich.

Strategie: Wenn du mehr als einen Gegenspieler hast, beuge Varys, um 1 Gegenspieler zu wählen. Bis zum Ende der Runde tauschen dieser Gegenspieler und du die Stapel mit den Strategiekarten und die Stapel mit den schon verwendeten Strategiekarten.

Gelehrter


Lord. Ally.

Stealth.

Plot: If you have more than one opponent, kneel Varys to choose an opponent. Until the end of the round, switch plot decks and used plot piles with that opponent.

Learned


1x 142 in Game of Thrones: Der Eiserne Thron LCG Grundspiel (A Game of Thrones LCG Core Set)

 

Neutral
Charakter (Character)
s1Goldkosten   3Stärke   Intrige Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Lord. Ally.

Stealth.

After Varys comes out of Shadows, choose and discard 1 Ally character from play.

Shadow


3x 097 in Secrets and Spies

 

Neutral
Vasall des Hauses (House Bannerman)
Charakter (Character)
1Goldkosten   1Stärke   Machtkampf

Bannerträger. Verbündeter.

Aufmarsch: Beuge Vasall des Hauses, um alle Goldstrafen auf der nächsten Karte, die du diese Runde spielst, zu ignorieren.


Bannerman. Ally.

Marshalling: Kneel House Bannerman to ignore all gold penalties on the next card you play this phase.


3x 056 in Fleisch gewordenes Feuer (Fire Made Flesh)

 

Neutral
Verfehdete Clankriegerin (Feuding Clanswoman)
Charakter (Character)
2Goldkosten   1Stärke   Militärschlag

Clankrieger.

Keine Zusätze. Heimlich.

Initiative 2


Clansman.

No attachments. Stealth.

Initiative 2


3x 038 in Die Löwen des Felsens (Lions of the Rock)

 

Neutral
* Walder Frey (Walder Frey)
Charakter (Character)
0Goldkosten   4Stärke   

Lord. Haus Frey.

Tödlich.

Nachdem während einer Herausforderung mindestens 1 Verteidiger deklariert worden ist, beuge Walder Frey, um ihn auf der gerade gewinnenden Seite an der Herausforderung teilnehmen zu lassen.


Lord. House Frey.

Deadly.

After at least 1 defender is declared during a challenge, kneel Walder Frey to have him participate on the side that is currently winning the challenge.


3x 051 in Wechsel der Jahreszeiten (A Change of Seasons)

 

Neutral
Charakter (Character)
3Goldkosten   2Stärke   Intrige Machtkampf



(nicht auf deutsch erhältlich)


Wildling.

Response: Kneel Wildling Wisewoman to cancel 1 card effect that would allow an opponent to draw 1 or more cards.

Learned


3x 077 in The Wildling Horde

 

Neutral
* Ygritte (Ygritte)
Charakter (Character)
3Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Machtkampf

Wildling.

Reaktion: Nachdem du Ygritte von deiner Hand gespielt hast, wähle einen neutralen oder einen Nachtwache-Charakter und übernimm die Kontrolle über ihn, bis Ygritte das Spiel verlässt.


Wildling.

Response: After you play Ygritte from your hand, choose and take control of a neutral or Night's Watch character until Ygritte leaves play.


3x 078 in Der Weckruf des Horns (The Horn that Wakes)

 

Neutral
* Zollo (Zollo)
Charakter (Character)
1Goldkosten   2Stärke   Militärschlag Machtkampf

Dothraki. Söldner.

Kostbar 1.

Reaktion: Nachdem du Zollo gespielt hast, wähle einen Gegenspieler. Bewege alle Golddrachen vom Goldvorrat dieses Spielers in deinen eigenen Goldvorrat.


Dothraki. Mercenary.

Prized 1.

Response: After you play Zollo, choose an opponent. Move all gold from that player's gold pool to yours.


3x 058 in Fleisch gewordenes Feuer (Fire Made Flesh)

 



Bitte aktiviere JavaScript! (Please activate JavaScript!)